Na początku 2020 r. Renault zapowiedziało wprowadzenie na rynek nowej wersji swojego kompaktowego modelu – Renault Megane. Teraz właśnie ogłosiło jego wejście na polski rynek. Sprawdziłem, co trzeba wiedzieć o nowej “megance”.

Przez 25 lat na całym świecie sprzedano 7 milionów sztuk Renault Megane reprezentujących cztery generacje tego modelu. Nowy Renault Megane to niesie ze sobą liczne zmiany stylistyczne, pełną gama silników, łącznie z rewolucyjną technologią E-TECH Plug-In Hybrid, i jeszcze więcej technologii podnoszącej bezpieczeństwo oraz przyjemność jazdy.

Jakie jest nowe Renault Megane?

Ma wyrazisty i dopracowany styl

Z przodu widzimy nowy zderzak ze zmienionym grillem z chromowanymi obramowaniami świateł przeciwmgłowych i wlotami powietrza. Nadkola nowego Megane są mocniej wyprofilowane i mają nowe elementy ozdobne. Po zapadnięciu zmroku uwagę przyciągają podświetlane zewnętrzne klamki drzwi. Obręcze kół z obręczami od 16 do 18 cali i antena w kształcie płetwy rekina nadają nowemu modelowi atrakcyjny wygląd.

Wszystkie światła są wykonane w technologii LED. Przodnie reflektory C-Shape 100% LED i reflektory Full LED PURE VISION są dostępne w standardzie już w podstawowej wersji wyposażenia. Zapewniają o 30% większy zasięg wiązki światła, a w połączeniu ze światłami przeciwmgłowymi doświetlają zakręty.

Tylne światła są również w 100% w technologii LED. Zwracają uwagę nowymi listwami z efektem 3D.

Wyposażone w bogaty pakiet zaawansowanych technologii

W wyposażeiu nowego Renault Megane znajdziesz m.in.:

  • system MULTI-SENSE,
  • przednie siedzenia z elektryczną regulacją,
  • nowy, w pełni cyfrowy ekran wskaźników na tablicy rozdzielczej (o przekątnej 10,2 cala)
  • oraz system multimedialny nowej generacji EASY LINK z dotykowym ekranem o przekątnej 7 lub 9,3 cala. System, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, umożliwia spersonalizowanie ustawień różnych parametrów samochodu.

Nowe Renault Megane wyposażone jest też w najnowsze technologie wspomagające kierowcę:

  • system kontroli bezpiecznej odległości (DW),
  • system ostrzegania o kolizji czołowej (FCW),
  • system kontroli pasa ruchu (LDW),
  • system utrzymywania pasa ruchu (LKA),
  • system kontroli martwego pola (BSW),
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR),
  • system EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie składający się z systemu utrzymania samochodu w osi pasa ruchu (LC) i aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop&Go (ACC Stop& Go),
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA),
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS),
  • system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA).

Z pełną ofertą silników

Nowe Renault Megane może być napędzane przez następujące silniki:

  • TCe 115 z manualną skrzynią 6-biegową,
  • TCe 140 z manualną skrzynią 6-biegową,
  • TCe 140 z automatyczną skrzynią EDC o 7 przełożeniach,
  • TCe 160 z automatyczną skrzynią EDC o 7 przełożeniach,
  • Blue dCi 115 z manualną skrzynią 6-biegową,
  • Blue dCi 115 z automatyczną skrzynią EDC o 7 przełożeniach.

I napędem hybrydowym

Nowością w nowym Renault Megane jest napęd hybrydowy typu plug-in E-TECH o mocy 160 KM, który już w momencie debiutu rynkowego będzie dostępny w wersji Megane Grandtour.

Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) nowy Megane E-TECH Plug-In Hybrid będzie mógł przejechać w trybie 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).

Renault Megane E-TECH Plug-in Hybrid może się poszczycić rekordowo niskim zużyciem paliwa (od 1,3 l/100 km) i emisją CO2 od 28 g/km w cyklu mieszanym (WLTP). Nowe Renault Megane Grandtour E-TECH 160 Plug-In Hybrid jest dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.

Nowoczesna stylistyka i lepsze materiały wykończeniowe ― nowe Renault Megane z nowym, bogatszym wyposażeniem oraz systemem multimedialnym EASY LINK z aktualizacjami Over-The-Air od lipca jest dostępne w Polsce. Samochód zapewnia zoptymalizowane systemy bezpieczeństwa, w tym m.in. światła Full LED dostępne już od pierwszego poziomu wyposażenia. Zaawansowane technologie na najwyższym poziomie, nowe systemy wspomagania prowadzenia w tym EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie, sześć dostępnych układów napędowych: benzynowe, wysokoprężne oraz nowa technologia Renault E-TECH Plug-In Hybrid są dostępne w czterech poziomach wyposażenia, w tym wersji R.S. Line. Nowe Renault Megane będzie dostępne w wersji hatchback i kombi od lipca 2020 oraz sedan w 2021 roku. Cena na rynku polskim zaczyna się od 75 900 zł.

W wersji R.S. Line

Nowe Megane będzie także dostępne w wersji R.S. Line, która zastąpi dotychczasową wersję GT Line.

Wyróżnikami wersji R.S. Line są:

  • specjalne oznaczenia z logo R.S. na przednich błotnikach i klapie bagażnika,
  • podwójna chromowana końcówka wydechu,
  • diamentowane 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich,
  • tapicerka R.S. Line z alcantary z czerwonymi przeszyciami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami. Czerwone przeszycia pojawiają się również na pokrytej skórą kierownicy.

Zachwyci fanów sportowych samochodów

Nowa gama Megane obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy. Obie wersje są wyposażone w opracowany przez Alians RNM silnik 1,8 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, montowany także w Alpine A110.

Megane R.S. rozwija teraz moc 300 KM (podobnie jak poprzednia generacja Megane R.S. Trophy), a jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni mechanicznej.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają na niezwykle dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

Nowy Megane R.S. Trophy jest wprost stworzony do torów wyścigowych. Wyróżnia się m.in. zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji.

Wyposażony w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30%, a stabilizator poprzeczny o 10% sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S. Takie wyposażenie gwarantuje wyjątkową przyjemność prowadzenia.

Ceny nowego Renault Megane zaczynają się

  • od 75 900 zł dla wersji z silnikami spalinowymi
  • i od 131 900 zł dla wersji E-TECH 160 Plug-In Hybrid.

Zamówienia na nowe Renault Megane można składać od 1 lipca 2020 roku.