W lipcu w europejskich salonach Jeepa zadebiutuje nowy Jeep Compass. Na rynek europejski ten crossover będzie produkowany we włoskiej fabryce FCA w Melfi. Nowy Jeep Compass „Made in Europe” będzie oferowany m.in. jako hybryda plug-in.

Nowy Jeep Compass to samochód idealnie reprezentujący ducha marki Jeep, opisanego hasłem „Go Anywhere, Do Anything”. Samochód oferuje teraz nowy system informacyjno-rozrywkowy i nowe jednostki napędowe, zapewniające prawdziwą wolność dla kierowcy i pasażerów.

Jeep Compass będzie napędzany:

  • nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM lub 150 KM
  • lub z odświeżoną wersją silnika MultiJet II diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM z selektywną redukcją katalityczną SCR.

Compass otrzyma również nowe elementy stylistyczne:

  • sześć różnych wzorów obręczy kół (po jednym dla każdej wersji wyposażenia),
  • błyszczące czarne 19-calowe obręcze kół Gloss Black (dla wersji Night Eagle)
  • oraz nową paletę kolorów z pięcioma nowymi kolorami nadwozia: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic, każdy z nich jest dostępny w połączeniu z czarnym dachem.

Nowy silnik benzynowy 1.3 turbo

Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, jest częścią nowej rodziny FCA Global Small Engine, wprowadzonej na rynek w połowie 2018 roku wraz z odświeżeniem Jeepa Renegade’a.

Silnik ten będzie dostępny w Jeepie Compassie z dwoma poziomami mocy: 130 KM (z sześciobiegową skrzynią manualną) i 150 KM (z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT). Silnik 1,3 będzie dostępny z napędem na przednie koła. Nowy silnik jest zgodny z normą Euro 6D Final i wyposażony w filtr GPF (benzynowy filtr cząstek stałych).

Silnik o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów będzie dostępny w wersjach Longitude, Night Eagle i Limited. Natomiast wersja 150 KM z DDCT będzie dostępna również w wersji wyposażenia S.

Maksymalny moment obrotowy w obydwóch wersjach wynosi 270 Nm (nawet o 40 Nm więcej niż w poprzednim 1,4-litrowym silniku benzynowym). Oba silniki dostępne są z napędem na przednie koła.

Diesel, czyli MultiJet II

Dopełnieniem oferty silnikowej Compassa jest silnik wysokoprężny MultiJet II o pojemności 1,6 litra, mocy 120 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Silnik ten połączony jest z manualną skrzynią biegów i z napędem na przednie koła

4xe, czyli hybryda plug-in

W drugiej połowie roku w salonach dealerów w Europie pojawi się Jeep Compass 4xe z hybrydową technologią plug-in.

Łączna moc układu hybrydowego wyniesie 190 KM lub 240 KM. Obie wersje 4xe będą dostępne wyłącznie z napędem 4×4.

Nowe usługi Uconnect Services

Dostępne od momentu wprowadzenia na rynek Compassa, nowe usługi Uconnect będą dostępne w standardzie, w połączeniu z 7-calowymi i 8,4-calowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, w wersjach Limited, S oraz Tarilhawk.

Usługi Uconnect podzielone są na różne pakiety.

Usługa podstawowa, My Assistant, jest aktywna już w momencie zakupu samochodu i pozwala użytkownikowi wezwać pomoc w przypadku awarii lub nagłego wypadku, uzyskać wsparcie przy odzyskiwaniu pojazdu a także raporty o stanie pojazdu. Pakiety My Car, My Remote i My Navigation (dostępne tylko w Uconnect 8.4” NAV) muszą zostać aktywowane przez klienta.

  • My Car pozwala kierowcy zachować kontrolę nad stanem oraz parametrami samochodu.
  • My Remote oferuje możliwość blokowania/odblokowywania drzwi, włączanie świateł, lokalizację samochodu, monitorowania niektórych parametrów, takich jak prędkość czy obszar oraz otrzymywanie powiadomień, jeśli nie zostaną one zachowane.
  • My Navigation (oferowana tylko w Uconnect 8.4” NAV) obejmuje usługi Send & Go (umożliwiające kierowcy wysłanie adresu ze smartfona lub ze strony internetowej do systemu nawigacji samochodu), wysyłanie powiadomień w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu, pogodzie i lokalizacji fotoradarów oraz wyszukiwanie miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej (POI).

Poza tym, do modeli Compass 4xe zostaną dodane specjalne funkcje wspomagające jazdę elektryczną. Klienci będą mogli kontrolować stan naładowania akumulatora bezpośrednio z aplikacji mobilnej My Uconnect, programować ładowanie i klimatyzację oraz, w przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora, wyświetlać najbliższe stacje ładowania w aplikacji mobilnej My Uconnect i w systemie Uconnect 8.4” NAV.

Ofertę usług Uconnect Services dopełnia pakiet usług nazwany Optional, który można kupić na stronie internetowej Connectivity. Ta kategoria obejmuje pakiety My Wi-Fi, My Theft Assistance i My Fleet Manager.

Niektóre z nowych Uconnect Services będą dostępne już od początku, z kolei inne zostaną wprowadzone później w ciągu tego roku.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Nowy Jeep Compass oferuje pełny zestaw aktywnych i pasywnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony do codziennej jazdy, w tym:

  • system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning) – oba znajdują się w wyposażeniu standardowym,
  • elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy  (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (ERM),
  • poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe,
  • system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection),
  • tempomat adaptacyjny (ACC),
  • kamerę cofania ParkView z dynamiczną siatką
  • oraz w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego (Parallel and Perpendicular Park Assist).

Nowy Jeep Compass pojawi się w europejskich Salonach sprzedaży w lipcu br. Gama modeli obejmuje cztery poziomy wyposażenia:

  • Longitude,
  • Night Eagle,
  • Limited
  • i S.

Wszystkie wersje wyposażenia będą oferowane zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, w połączeniu z napędem na koła przednie (wersja z napędem na cztery koła będzie dostępna w drugiej połowie tego roku w połączeniu z technologią 4xe).