Nowe Mitsubishi ASX zadebiutuje jesienią 2022 r., a w sprzedaży znajdzie się na wiosnę 2023 r. Producent ujawnił silniki, jakie będą napędzały tego miejskiego SUV-a i pokazał fragment jego nadwozia.
Na początku lutego Mitsubishi poinformowało, że na europejski rynek powróci Mitsubishi ASX, czyli najmniejszy SUV w gamie modelowej. Wówczas pokazany został tylko render pokazujący fragment nadwozia auta i… to w zasadzie było wszystko.
Teraz japoński producent uchylił rąbka tajemnicy i ujawnił, jakie silniki znajdą się pod maską nowego Mitsubishi ASX.
Mitsubishi ASX – silniki benzynowe
Podstawową jednostką napędową będzie trzycylindrowy litrowy silnik MPI-T. Jego moc to 91 KM. Silnik współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Dla klientów wymagających większych osiągów przeznaczony będzie czterocylindrowy silnik 1.3 D-IT. Nabywcy Mitsubishi ASX napędzanego tą jednostką mogą wybrać między:
- sześciobiegową manualną skrzynią biegów
- lub automatyczną skrzynią dwusprzęgłową 7DCT.
Napęd hybrydowy
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem japońskiego producenta wprowadzonym na rynek europejski, który będzie wyposażony w hybrydowy układ napędowy (HEV). Łączy on silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Ofertę uzupełni wersja Plug-in Hybrid (PHEV). W jej przypadku silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh. Jest to rozwiązanie stosowane wyłącznie w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi w segmencie SUV-ów segmentu B. Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV.
Mitsubishi ASX – fragment nadwozia
Mitsubishi pokazało też zdjęcie fragmentu nadwozia nowego ASX, a konkretnie kawałek klapy bagażnika. Widzimy centralnie umieszczoną nazwę producenta oraz – w lewym dolnym rogu – nazwę modelu. Na więcej informacji przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Comments
Comments are closed.