Spis treści
Nowe Mitsubishi można już (w końcu) zamawiać w przedsprzedaży. To dobra wiadomość dla oczekujących na ten model. Wiadomość gorsza to cena. Za Mitsubishi Outlander trzeba zapłacić co najmniej 260 tys. zł. Dowiedz się, ile kosztują poszczególne wersje wyposażenia tego flagowego SUV-a spod znaku trzech diamentów.
Kiedy w maju 2020 r. pisałem o wchodzącej właśnie na rynek poprzedniej generacji Mitsubishi Outlandera, to za otwierającą cennik wersję Intense, trzeba było zapłacić min. 175 990 zł. Wersja najdroższa (Instyle Plus) kosztowała co najmniej 209 990 zł.
Tymczasem cennik nowego Mitsubishi Outlandera zaczyna się od 259 990 zł. Mitsubishi Outlander w najwyższym pakiecie wyposażenia (Instyle Plus) kosztuje co najmniej 299 990 zł.
Mitsubishi Outlander – co dostajemy w podstawie?
Podstawowe wersje wyposażenia samochodów nie są zazwyczaj popularne wśród kupujących. Wynika to z tego, że specyfikacja, która otwiera cennik, jest, mówiąc kolokwialnie, goła i wesoła. W przypadku Mitsubishi Outlandera jest inaczej. Za 260 tys. zł bez 10 zł otrzymujemy m.in. pełne światła LED z przodu (łącznie z LED-owymi światłami przeciwmgielnymi), automatyczne światła drogowe, elektrycznie składane, podgrzewane i regulowane lusterka zewnętrzne, czujniki deszczu i zmierzchu, cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala, multifunkcyjną kierownicę z skórzanym obszyciem, czarną półskórzaną tapicerkę foteli w kolorze czarnym (skóra ekologiczna i eko zamsz), stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym 12,3 cala, bezprzewodowy interfejs Android Auto/Apple CarPlay, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system audio Dynamic Sound Yamaha Premium z 8 głośnikami, 2 gniazda USB z przodu i z tyłu.
Do tego trzeba jeszcze dodać dwustrefową klimatyzację automatyczną, system kamer 360 stopni, przednie i tylne czujniki parkowania czy komplet poduszek powietrznych (w tym centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami).
Dopłać 16 tys. zł i otrzymaj jeszcze więcej
Kiedy do Mitsubishi Outlander dopłacisz 16 tys. zł (o tyle więcej kosztuje Pakiet Intense), to otrzymasz m.in. dwudziestocalowe felgi aluminiowe z oponami 255/45 R20, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z funkcją otwarcia/zamknięcia ruchem stopy, adaptacyjne przednie reflektory LED z funkcją autopoziomowania, przyciemniane szyby tylne, sekwencyjne kierunkowskazy z przodu, wyświetlacz przezierny Head-up Display, gniazdo 12 V w przestrzeni bagażowej i podgrzewaną przednią szybę.
Mitsubishi Outlander Instyle
Dopłacając 30 tys. zł do Pakietu Instyle, otrzymujesz m.in. cyfrowe lusterko wsteczne, elektrycznie sterowane okno dachowe, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, czarną lub jasnoszarą skórzaną tapicerkę foteli, podgrzewaną tylną kanapę, aluminiowe nakładki na pedały, system audio Dynamic Sound Yamaha Ultimate z 12 głośnikami, trójstrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowany fotel pasażera z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, fotele kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień i wentylowane fotele przednie.
Pakiet Instyle Plus, czyli jeszcze więcej luksusu
Pakiet Instyle to jeszcze nie koniec. Za kolejne 10 tys. zł otrzymujemy przysłowiową wisienkę na torcie: wszystko, co oferują poprzednie pakiety oraz tapicerkę foteli wykonaną z brązowej skóry premium, czarną podsufitkę i przednie fotele z funkcją masażu.
Z cennikiem przedsprzedażowym Mitsubishi Outlander można zapoznać się poniżej.
Kolory nadwozia
Nowy Mitsubishi Outlander będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia:
- białym niemetalizowanym (bez dopłaty),
- grafitowym metalizowanym (3 900 zł),
- szarym „Moonstone” metalizowanym (3 900 zł),
- niebieskim metalizowanym (4 900 zł),
- czarnym diamentowym (5 900 zł),
- czerwonym diamentowym (5 900 zł),
- białym diamentowym (5 900 zł).
To jeszcze nie wszystko. Dostępne są jeszcze trzy kombinacje nadwozia dwukolorowego. I tak dach w kolorze:
- czarnym metalizowanym zestawiony z lakierem metalizowanym grafitowym lub metalizowanym szarym „Moonstone”, to wydatek 6 400 zł,
- czarnym metalizowanym w połączeniu z nadwoziem czerwonym diamentowym lub białym diamentowym, kosztuje 8 400 zł,
- szarym metalizowanym plus lakier czarny diamentowy jest wyceniony na 8 400 zł.
O napędzie i gwarancji słów kilka
Niezależnie od pakietu wyposażenia, dostępny jest napęd hybrydowy plug-in o łącznej mocy 306 KM. Wchodzące w jego skład trzy silniki (spalinowy i dwa elektryczne) przenoszą moment obrotowy na wszystkie koła. Według producenta zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 86 km.
Nowy Mitsubishi Outlander jest objęty pięcioletnią gwarancją producenta (do 100 tys. km). Gwarancja antykorozyjna wynosi 12 lat, a gwarancja na akumulator trakcyjny 8 lat (do 160 tys. km). Ponadto posiadacze tego auta mogą korzystać z trwającego 5 lat wsparcia Mitsubishi Assistance. W jego przypadku nie ma limitu kilometrów.
Tanio już było. Tak można podsumować cennik nowego Mitsubishi Outlandera. Zastanawiam się, jak na cenę tego samochodu wpłynęłoby zastosowanie nie tylko napędu hybrydowego plug-in, ale także samoładującej hybrydy. Takiej jak np. w Nissanie X-Trail (e-POWER E-4ORCE). Przecież obaj producenci należą do Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, a to oznacza, że mogą wykorzystywać rozwiązania opracowane przez pozostałych jego uczestników.
Nowy Mitsubishi Outlander jest, co tu dużo mówić, samochodem interesującym, zarówno pod względem designu, jak i napędu. Nowa generacja Outlandera zyskała także nowoczesne wnętrze (poprzednia była pod tym względem nieco oldschoolowa). Trudno w tej chwili wyrokować, jaka będzie popularność tego modelu. Wiem na pewno, że za kilka miesięcy będę chciał poznać go lepiej podczas tygodniowego testu.