W salonach dilerskich Mitsubishi dostępna jest już nowa generacja Mitsubishi Eclips Cross PHEV. Producent projektując nowy model nie ograniczył się tylko do nadania mu nowego, awangardowego, designu. Najważniejsze zmiany kryją się pod maską auta. Nowy SUV coupe Mitsubishi jest teraz dostępny z unikatowym napędem: elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania. Poznaj nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV!

Mitsubishi Eclipse Cross był jednym z pierwszych testowanych przeze mnie samochodów. Prawie półtora roku temu przez tydzień jeździłem tym samochodem. Testowe auto napędzał benzynowy turbodoładowany silnik o mocy 163 KM i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm (dostępnym od 1 800 do 4 500 obr./min). To było na początku stycznia 2019 r. Koniec kwietnia 2021 r. przyniósł polską premierę nowej wersji tego japońskiego SUV-a coupe. Przekonaj się co się zmieniło!

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – wygląd zewnętrzny

Pierwsza generacja Mitsubishi Eclipse Cross wyróżniała się wśród innych SUV-ów jeżdżących po polskich (i nie tylko) drogach. Wyróżniały go m.in. przetłoczenia na drzwiach, opadająca linia dachu oraz tylne okno podzielone poziomą listwą.

Stylistyka Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nadal jest awangardowa. Pod pokrywą maski znajdują się wąskie światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Poniżej umieszczone są reflektory LED-owych świateł mijania i świateł oraz świateł przeciwmgielnych.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - przednie światła

Z boku, podobnie jak w poprzedniej generacji modelu, projektanci umieścili przetłoczenia. Samochód wyróżnia też wznosząca się linia okien.

Tył Mitsubishi Eclipse Cross PHEV został całkowicie przeprojektowany: nowa jest tylna szyba (bez dzielącej ją poziomej linii), pokrywa bagażnika, a także tylne lampy. Teraz są wykonane w technologii LED, mają kształt litery T i sięgają ku górze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - tylne światła

Wielkość

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest większe od swojego poprzednika. Jego długość wzrosła o 14 cm. Bez zmian pozostały szerokość, wysokość i rozstaw osi.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - rozmiary

Większa jest też pojemność bagażnika – teraz wynosi 359 l. Zwiększyła się też (o 8 cm) jego głębokość.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV został zaprojektowany jako samochód elektryczno – hybrydowy. Akumulator trakcyjny jest umieszczony w podłodze. Dzięki takiemu umiejscowieniu nie ogranicza funkcjonalności auta czy przestrzeni bagażnika.

Wnętrze

Zmieniło się też wnętrze samochodu. Ekran systemu multimedialnego SDA ma teraz 8 cali i umieszczony jest niżej niż poprzednio – bezpośrednio nad nawiewami powietrza i jest przesunięty bliżej kierowcy i pasażera. Co więcej – jest on teraz dostępny w standardowym wyposażeniu już od najtańszej wersji wyposażenia. System multimedialny wyposażony jest w interfejsy Android Auto i Apple Car Play, a najwyższa wersja wyposażenia oferuje dodatkowo fabryczną nawigację z mapami TomTom.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - kokpit

Nowa jest także wielofunkcyjna kierownica. Hamulec ręczny z klasyczną dźwignią został zastąpiony hamulcem elektromechanicznym z funkcją Auto Hold. Co ważne, klimatyzacją nadal steruje się przy pomocy pokręteł i przycisków (dobrze, że Mitsubishi nie uległo coraz częstszej modzie na obsługę wszystkich opcji z poziomu ekranu dotykowego). Także i przy ekranie systemu SDA znajdują się pokrętła i przyciski funkcyjne.

Nowa jest także dźwignia (dżojstik) do wyboru przełożenia (podobny – przynajmniej na pierwszy rzut oka – do tego, jaki znajduje się w Mitsubishi Outlander PHEV).

Dżojstik do wyboru przełożeń

W wyposażeniu auta można znaleźć też:

  • fotele kierowcy i pasażera z elektryczną regulacją,
  • podgrzewane przednie fotele i tylna kanapy, kierownica, a także przednia szyba,
  • wyświetlacz przezierny (HUD), który prezentuje najważniejsze informacje tuż przed oczami kierowcy.

Samochód oferuje także funkcję grzania i chłodzenia postojowego. Dzięki temu, podczas ładowania auta można ustawić sobie pożądaną temperaturę wnętrza.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – napęd

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi. Znajdują się one przy przedniej i tylnej osi. Na pokładzie auta jest też silnik spalinowy, który głównie służy głównie do ładowania baterii oraz wspiera napęd elektryczny.

Samochód może jeździć w trybie:

  • elektrycznym (EV) – pojazd jest napędzany przez silniki elektryczne. Maksymalny zasięg w trybie EV wynosi do 55 km (w mieście według normy WLTP), a maksymalna prędkość w trybie zeroemisyjnym to 135 km/h,
  • hybrydowym szeregowym – auto jest napędzane przez silniki elektryczne, a silnik spalinowy, pracujący w cyklu Atkinsona, napędza generator produkujący energię ładującą akumulator trakcyjny,
  • hybrydowym równoległym – samochód napędzają silniki elektryczne oraz silnik spalinowy, który przekazuje moc na przednią oś przez jednobiegową przekładnię oraz ładuje akumulator trakcyjny przez generator. W tym trybie przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny napędza tylną oś.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest wyposażony w jednobiegową przekładnię (podobnie jak samochody elektryczne).

Samochód jest wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła S-AWC.

Ładowanie

Pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 13,8 kWh. Czas jego ładowania to około:

  • 7 godzin (z domowego gniazdka 230V 8A),
  • 6 godzin (z domowego gniazdka 230V 10A),
  • 25 minut (do 80% w trybie szybkim).
Ładowanie akumulatora

Mitsubishi Eclipse Cross – ceny i wersje wyposażenia

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: Invite Plus, Intense Plus i Instyle Plus.

Invite Plus

W wersji Invite Plus (cena katalogowa 185 990 zł, cena uwzględniająca rabat – 170 990 zł) znajdziesz m.in.:

  • stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali i interfejsem Android Auto i Apple CarPlay,
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową,
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/55 R18,
  • światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED,
  • automatyczne światła drogowe,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • czarne relingi dachowe,
  • kamerę cofania,
  • system ograniczający skutki kolizji czołowych,
  • system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • łopatki przy kierownicy do sterowania rekuperacją,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • system dostępu bezkluczykowego.

Intense Plus

W wyposażeniu standardowym wersji Intense Plus (cena katalogowa 205 990 zł, cena uwzględniająca rabat – 190 990 zł) znajdziesz elementy z wersji Invite Plus oraz m.in.:

  • przednie reflektory w technologii Bi-LED,
  • adaptacyjny tempomat,
  • system kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania),
  • systemy monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu, monitorowania martwego pola i rozpoznawania znaków drogowych,
  • wyświetlacz przezierny HUD,
  • gniazdo 230V w bagażniku,
  • podgrzewaną kierownicę,
  • tapicerkę foteli z syntetycznej skóry,
  • fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach,
  • czarną podsufitkę
  • oraz aplikację Mitsubishi Remote Control.

Instyle Plus

Wersja Instyle Plus (cena katalogowa 214 990 zł, cena uwzględniająca rabat – 199 990 zł) do elementów wyposażenia wersji Intense Plus dodaje m.in.:

  • elektrycznie sterowane okno dachowe,
  • czarną lub jasnoszarą skórzaną tapicerkę,
  • elektrycznie regulowane (w 4 płaszczyznach) fotele kierowcy i pasażera,
  • podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę,
  • podgrzewaną szybę przednią,
  • nawigację TomTom dla stacji multimedialnej SDA
  • i system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System.

Dopłata za lakier metalizowany wynosi 2 900 zł, a za lakier specjalny (diamentowy czerwony lub biały) – 4 300 zł.

Wyposażenie standardowe i dodatkowe pakiety dostępne dla Mitsubishi Eclipse Crossa możesz sprawdzić TUTAJ.

Największy wpływ na cenę samochodu ma akcyza (auto napędza silnik o pojemności 2.4 litra) oraz wysoki kurs euro. Do tego trzeba też dodać, że samochód jest produkowany w Japonii.