MG weszło i to z przytupem! Pod koniec 2023 r. w Polsce zadebiutowały trzy modele MG: miejski SUV MG ZS i kompaktowy SUV MG HS, a także elektryczny hatchback MG4. Samochody wyróżniają się designem, ale także (a właściwie, przede wszystkim) bardzo atrakcyjnymi cenami. Dowiedz się więcej o ofercie MG dostępnej na polskim rynku.

SAIC Motor, właściciel marki MG, poinformował, powołując się na dane JATO, w pierwszym półroczu 2023 r. nowych właścicieli znalazło ponad 104 tys. aut tej marki, co zapewniło jej miejsce wśród 20 najlepszych producentów w Europie. Dotychczas samochodu MG były dostępne m.in. na tak kluczowych rynkach europejskich jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy czy Wielka Brytania.

Kim Sangwoo, CEO SAIC Motor Central & Eastern Europe, określił wejście marki na polski rynek jako kolejny kamień milowy w międzynarodowej ekspansji MG Motor. Powiedział też, że w przeszłości marka MG kojarzona była przez polskich entuzjastów motoryzacji głównie ze względu na jej unikalne dziedzictwo oraz długoletnią tradycję projektowania klasycznych samochodów. Dodał też, że teraz pokażemy jej zupełnie nowe, niezwykłe oblicze. Bardziej funkcjonalne i niezawodne, ale nadal pełne wyobraźni i wyrafinowanego stylu.

MG – jakie modele są dostępne w Polsce?

Od grudnia 2023 r. na polskim rynku dostępne są trzy modele MG:

  • MG4,
  • MG HS
  • i MG ZS.

Sprawdziłem, co warto wiedzieć o tych modelach.

MG4, czyli dynamiczny i przestronny samochód elektryczny

MG4 to pierwszy model MG, który powstał na platformie MSP (Modular Scalable Platform), opracowanej przez SAIC Motor. Charakteryzują go kompaktowe wymiary (4 287 mm długości, 1 836 mm szerokości, 1 504 mm wysokości i 2 705 mm rozstawu osi), design, doskonałe właściwości jezdne, wysoki poziom efektywności elektrycznej, innowacyjne systemy pomocnicze dla kierowcy oraz duża wydajność. MG4 Electric dostępny jest na polskim rynku w pięciu wersjach:

MG4 z przodu
  • Standard, napędzanej silnikiem o mocy 170 KM, dla którego źródłem energii jest akumulator o pojemności 51 kWh. Zasięg MG4 Standard to 350 km. Auto może rozpędzić się do 160 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,7 sek.
  • Comfort, pod którego maską znajduje się silnik o mocy 204 KM. Źródłem energii jest akumulator o pojemności 64 kWh. Wersja Comfort może przejechać na jednym ładowaniu nawet 450 km. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a setka na prędkościomierzu pojawia się po 7,9 sek.
  • Luxury, którego silnik i akumulator mają takie same parametry jak w wersji Comfort. Taka sama jest też prędkość maksymalna i przyspieszenie do 100 km/h. MG4 Luxury przejedzie na jednym ładowaniu maksymalnie 435 km.
  • Luxury Long-Range, które jest napędzane silnikiem rozwijającym 244 KM, czerpiącym energię z akumulatora o pojemności 77 kWh. Zasięg tej wersji wynosi aż 520 km, prędkość maksymalna 180 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h – 6,5 sek.
  • XPOWER, czyli wariant sportowy. Moc dwóch napędzających go silników to łącznie 435 KM, a maksymalny moment obrotowy to imponujące 600 Nm. MG4 XPOWER do 100 km/h rozpędza się w 3,8 sek., a jego zasięg to 385 km.
MG4 z tyłu

MG4 – ile trzeba za niego zapłacić?

Wersja Standard kosztuje min. 125 200 zł. Za wersję Comfort trzeba zapłacić co najmniej 141 900 zł, a Luxury – min. 150 600 zł. MG Luxury Long Range to wydatek min. 165 900 zł. Z kolei za sportowy wariant XPOWER trzeba zapłacić co najmniej 169 900 zł.

MG4 wnętrze

Więcej o MG4 przeczytasz w broszurze.

MG HS, czyli kompaktowy SUV

MG HS to rodzinny SUV napędzany benzynowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 litra, rozwijającym 162 KM. Standardowo dostępna jest manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, a opcjonalnie – siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat o siedmiu przełożeniach.

MG HS z przodu

W standardowym wyposażeniu tego auta znajduje się także MG Pilot, czyli kompleksowy pakiet wyposażenia bezpieczeństwa firmy, w ramach którego dostępne są systemy takie jak:

  • aktywne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów,
  • asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa,
  • inteligentny asystent prędkości,
  • detekcja martwego pola,
  • ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
  • oraz inteligentny asystent świateł drogowych.

MG HS ma 4 610 mm długości, 1 876 mm szerokości, jego wysokość to 1 685 mm, a rozstaw osi wynosi 2 720 mm.

MG HS z tyłu

MG HS jest dostępny w trzech wariantach wyposażenia:

  • Standard – od 103 800 zł,
  • Excite – od 109 500 zł (ze skrzynią manualną) i od 115 200 zł (ze skrzynią automatyczną)
  • i Exclusive, która kosztuje co najmniej 117 300 zł (ze skrzynią manualną) i min. 123 500 zł (ze skrzynią automatyczną).
MG HS wnętrze

Więcej o MG HS przeczytasz w broszurze.

MG ZS – najlepiej  sprzedający się w Europie miejski SUV MG

MG ZS to, jak pisze polski importer marki, najchętniej kupowany samochód marki MG w Europie, który zdobył uznanie wśród klientów poszukujących przestronnego, rodzinnego auta, z pełnym wyposażeniem technologicznym i jednocześnie przystępnego cenowo. Został zaprojektowany w międzynarodowym stylu, ale nadal z wyraźnym brytyjskim charakterem.

MG ZS z przodu

Samochód może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych:

  • Turbodoładowanym trzycylindrowym 1.0 T-GDI, który może być połączony z sześciobiegową skrzynią biegów (manualną lub automatyczną). Maksymalna moc tego silnika to 111 KM. Auto nim napędzane może rozpędzić się do 180 km/h, a sprint do setki zajmuje 11,2 sek. (skrzynia manualna) i 12,4 sek. (skrzynia automatyczna).
  • Wolnossącym czterocylindrowym 1.5 VTi-Tech, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Ta jednostka rozwija 106 KM mocy, jego prędkość maksymalna wynosi 175 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 10,9 sek.
MG ZS z tyłu

MG ZS dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia:

  • Excite, dostępnym z silnikiem 1.5 VTi-Tech, którego ceny zaczynają się od 79 800 zł
  • i Exclusive, która została wyceniona na min.: 86 200 zł (silnik 1.5 VTi-Tech), 91 000 zł (silnik 1.0 T-GDI ze skrzynią manualną) i 96 300 zł (silnik 1.0 T-GDI ze skrzynią automatyczną).
MG ZS wnętrze

Rozmiary MG ZS są następujące:

  • długość 4 323 mm,
  • szerokość (bez lusterek) 1 809 mm,
  • wysokość (z relingami dachowymi) 1 635 mm,
  • rozstaw osi 2 580 mm.

Więcej o MG ZS przeczytasz w broszurze.

Siedmioletnia gwarancja

Wszystkie modele MG dostępne w Polsce są objęte pakietem gwarancyjnym 3×7 (7-Triple Care Warranty). W jej skład wchodzi siedmioletnia standardowa gwarancja producenta (do 150 000 km) oraz siedmioletnia ochrona przed perforacją karoserii z powodu korozji.

Dodatkowo, w przypadku samochodów elektrycznych, zakres gwarancji obejmie elektryczny układ napędowy HV (7 lat lub 150 000 km) oraz akumulator na (7 lat lub 150 000 km).

Poza wydłużoną gwarancją pakiet gwarancyjny 3×7 zawiera również 7 lat programu Assistance. Pierwszy rok jest wliczony w cenę. Przedłużenie usługi następuje dla klientów, którzy posiadają pełną historię serwisową u dealera MG od drugiego do siódmego roku oraz 7 lat darmowych przeglądów. Są one rozumiane jako coroczna bezpłatna kontrola 7 głównych układów pojazdu.

Do 2025 r. portfolio marki w Europie, w tym także w Polsce, zostanie wzbogacone o dziesięć nowych modeli. Znajdą się w nich zarówno auta segmentu B, jak i sportowy model Cyberster, całkowicie elektryczny samochód sportowy marki MG. Pierwszy na świecie dostępny komercyjnie dwuosobowy kabriolet o napędzie elektrycznym.