Spis treści
ZS to jeden z trzech modeli MG, które zadebiutowały w grudniu 2023 r. Dotychczas był oferowany z dwoma silnikami benzynowymi. Teraz producent zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży nowej odsłony tego samochodu: MG ZS Hybrid+ z układem hybrydowym o łącznej mocy 196 KM.
Kilka dni temu, opisując nową generację MG HS, wspomniałem, że MG zapowiada wkrótce premierę nowego modelu ZS. Z informacji w mediach wynika, że będzie on dostępny także z napędem hybrydowym (zapewne będzie to 195-konna jednostka napędzająca model MG3).
I tak się właśnie stało. MG poinformowało, że jeszcze w tym roku gama modeli dostępnych w Polsce powiększy się o MG ZS Hybrid+.
MG ZS Hybrid+ – co będzie go napędzać?
Pod maską hybrydowego MG znajdzie się hybrydowy układ składający się z:
- półtoralitrowego silnika benzynowego o mocy 102 KM
- silnika elektrycznego rozwijającego moc 136 KM i z momentem obrotowym 250 Nm.
Łączna moc hybrydowego układu wyniesie 196 KM i zapewni przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 s. Średnie spalanie wyniesie 5,0 – 5,1 l/100 km, a pojemność akumulatora trakcyjnego 1,83 kWh.
MG ZS Hybrid+ – jak będzie wyglądać?
Ze zdjęć udostępnionych przez importera wynika, że auto jest podobne do nowego MG HS i miejskiego modelu MG 3. Zyska szerszy grill i wąskie reflektory.
MG ZS Hybrid+ – wymiary
Importer w informacji prasowej nie podał co prawda wymiarów nowego modelu. Jeden z serwisów, który pisał o tym samochodzie, podał, że:
- długość auta wyniesie 4 430 mm,
- rozstaw osi 2 610 mm
- a pojemność bagażnika 443 litry.
Oznacza to, że hybrydowe MG będzie nieco większe od obecnie sprzedawanego modelu. Zapewne niedługo importer ujawni specyfikację tego samochodu i wówczas będzie o nim wiadomo więcej.
Cena i wyposażenie
To, ile trzeba będzie zapłacić za MG HS Hybrid+ także pozostaje na razie tajemnicą. Można się tylko spodziewać, że auto będzie droższe od MG 3, z którym dzieli układ napędowy. Angielska strona internetowa MG podaje, że wyjściowa cena auta na tamtym rynku zaczyna się od 21 995 funtów, czyli 112 159 zł (według średniego kursu NBP z 29 sierpnia 2024).
Na rynku brytyjskim dostępne są dwie wersje wyposażenia: SE i Trophy. Już tańsza z nich oferuje w standardzie m.in.:
- dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala,
- MG Pilot (system, który m.in. wykrywa zagrożenia i monitoruje pas ruchu),
- kamerę cofania,
- Apple CarPlay i Android Auto,
- fabryczną nawigację.
W Polsce natomiast samochód ma być dostępny, jak pisze importer, w trzech bogato wyposażonych wersjach.
MG HS Hybrid+ będzie konkurował z takimi samochodami jak Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Mitsubishi ASX, czy Nissan Juke. Jak wypadnie w tym porównaniu? Czas pokaże. Ja natomiast wpisuję go na listę aut, które w nadchodzących miesiącach będę chciał przetestować i opisać.