Toyota Aygo X Hybrid to pierwszy samochód segmentu A z pełnym napędem hybrydowym. Kompaktowy, stylowy i wyjątkowo oszczędny – idealnie odpowiada na potrzeby miejskiego kierowcy. Dowiedz się, jak łączy sportowy charakter z ekologiczną świadomością i sprawdź, dlaczego to może być Twój nowy ulubiony samochód do codziennej jazdy.

Toyota Aygo X trzeciej generacji zadebiutowała jesienią 2021 r. i była oferowana jedynie z silnikiem benzynowym. Teraz Toyota zelektryfikowała swój najmniejszy model. Nowa Toyota Aygo X Hybrid to pierwsza pełna hybryda w segmencie A i jednocześnie najmniej emisyjny samochód bez wtyczki na rynku (emituje zaledwie 82 g CO2 na kilometr). Ten samochód to także (a może przede wszystkim) świetna propozycja dla kierowców, którzy szukają ekologicznego auta miejskiego i nie chcą przy tym rezygnować z designu i frajdy z jazdy.

Toyota Aygo X Hybrid

Hybrydowy napęd, który robi różnicę

Toyota Aygo X Hybrid jest napędzana sprawdzonym układem hybrydowym, który jest znany z Toyoty Yaris i Toyoty Yaris Cross.

Łączna moc układu hybrydowego wynosi 116 KM. Do 100 km/h samochód przyspiesza w czasie krótszym niż 10 sekund. Biorąc pod uwagę, że żywiołem Toyoty Aygo Hybrid będzie miasto, to bardziej istotnym parametrem będzie przyspieszenie do 50 km/h. Należy się spodziewać, że pod tym względem to niewielkie auto nie będzie miało się czego wstydzić.

Toyota Aygo X Hybrid

Inżynierom japońskiego producenta należą się wielkie brawa za zmieszczenie w tak niewielkim nadwoziu (tylko 3,8 metra długości) układu hybrydowego, dostosowanie jego komponentów do dotychczasowego rozstawu osi (2,43 metra) i utrzymanie takiej samej pojemności bagażnika (231 litrów).

Jak pisze polski importer marki, było to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w hybrydzie Toyoty dwóch stosów ogniw akumulatora, które ułożono równolegle wzdłuż tylnej części podłogi, co pozwoliło efektywnie wykorzystać przestrzeń. Akumulator pomocniczy zaś został umieszczony pod podłogą bagażnika.

Toyota Aygo X Hybrid

Toyota Aygo Hybrid, w porównaniu do odmiany spalinowej, ma wydłużony przedni zwis o 76 mm po to, żeby zmieścić większy napęd hybrydowy. Dzięki optymalizacji udało się jednak zachować proporcje nadwozia.

Stylowe detale, nowy przód i wersja GR SPORT

Skoro mowa o nadwoziu, to trzeba dodać, że nowa wersji silnikowa to nie wszystko. Toyota Aygo X Hybrid przeszła lifting wizualny. Auto otrzymało przód z przeprojektowaną maską, reflektorami i grillem, co, zdaniem importera, podkreśla dynamiczny charakter auta jako miejskiego SUV-a.

To jeszcze nie wszystkie zmiany. Boczne kierunkowskazy zostały przeniesione kierunkowskazy do obudów lusterek. Wykończone na czarno nadkola skrywają 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe. Opcjonalnie dostępne będą dwukolorowe nadwozia z kontrastującym czarnym dachem i progami. Auto będzie można także zamówić w czterech nowych kolorach, inspirowanych przyprawami: Cinnamon, Jasmine, Tarragon, Lavandula.

GR Sport

Toyota Aygo X Hybrid po raz pierwszy będzie dostępna w wersji GR SPORT.

Wizualnie ten wariant wyróżnia się:

  • lakierem Mustard, który jest połączony z czarnym dachem oraz czarną maską,
  • atrapą chłodnicy, która nawiązuje wzorem do innych aut z linii GR SPORT,
  • felgami GR SPORT,
  • akcentami w czerni i szarości oraz haftowanym logo GR we wnętrzu.
Toyota Aygo X Hybrid GR Sport

Hybrydowa Toyota Aygo X w wersji GR SPORT jest także wyposażona w układ jezdny o sportowej charakterystyce. Zmodyfikowane elementy zawieszenia (sprężyny i amortyzatory) oraz bardziej precyzyjne wspomaganie kierownicy zapewniają jeszcze większą przyjemność z prowadzenia, ale bez wpływu na komfort poruszania się w mieście.

Toyota Aygo X Hybrid – jeszcze bardziej angażujące prowadzenie

Nowa Toyota Aygo X jest zbudowana na platformie GA-B (Toyota Global New Architecture). Zastosowanie jej, w połączeniu z obniżonym środkiem ciężkości dzięki nisko położonemu akumulatorowi, sprawia, że auto prowadzi się stabilnie i pewnie. Do tego trzeba jeszcze dodać promień zawracania, wynoszący zaledwie 4,7 m oraz skuteczniejsze wyciszenie. Dzięki lepszej izolacji maski, wygłuszeniu deski rozdzielczej i osłony pod silnikiem, podróż jest jeszcze bardziej komfortowa. W wyższych wersjach wyposażenia zastosowane zostały dodatkowe elementy wygłaszające, m.in. grubsze szyby i dodatkowe maty akustyczne.

Toyota Aygo X Hybrid – nowoczesne wnętrze

Toyota Aygo X Hybrid to nie tylko zwinne i oszczędne auto miejskie. To także nowoczesne i funkcjonalne wnętrze:

  • 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników,
  • dwa porty USB-C i elektroniczny hamulec postojowy,
  • nowoczesny panel sterowania klimatyzacją,
  • opcje premium, czyli ładowarka indukcyjna, cyfrowy kluczyk i system oczyszczania powietrza nanoeX.
Toyota Aygo X Hybrid

Bezpieczeństwo na pokładzie

Niezależnie od wersji wyposażenia, hybrydowa Toyota Aygo X będzie wyposażona w nowoczesne systemy wspierające kierowcę:

  • Toyota Safety Sense z nową wersją PCS, LTA i RSA,
  • nowości: awaryjne zatrzymanie pojazdu (EDSS) i proaktywny asystent jazdy (PDA),
  • możliwość aktualizacji systemów Toyota Safety Sense metodą OTA (over-the-air).

To wszystko standardowo, bez dopłat.

Toyota Aygo X Hybrid – cena

Nowa Toyota Aygo X Hybrid jest najbardziej przystępnym zelektryfikowanym modelem w gamie marki. Tak napisał polski importer marki w informacji prasowej. Cena nowej odsłony najmniejszej Toyoty nie została jeszcze podana. Z pewnością będzie to miało miejsce bliżej terminu wprowadzenia auta do sprzedaży, co ma nastąpić pod koniec 2025 r.

Można się jednak spodziewać, że cena auta będzie się kształtowała między 65 000 zł (od takiej kwoty zaczyna się cena obecnie sprzedawanej Toyoty Aygo X) a 87 900 zł (co najmniej tyle trzeba zapłacić za Toyotę Yaris Hybrid).

Podsumowanie: Dla kogo jest Toyota Aygo X Hybrid?

Jeśli szukasz samochodu, który:

  • świetnie radzi sobie w mieście,
  • jest oszczędny i niskoemisyjny,
  • jest stylowy i nowoczesny
  • a do tego jest dostępny w wersji GR SPORT,

to Aygo X Hybrid jest idealnym wyborem.

Jak dotąd nie miałem okazji zasiąść za kierownicą Toyoty Aygo X. Nową odmianę tego modelu wpisałem już do notatnika, żeby w przyszłym roku umówić test tego auta i podzielić się wrażeniami z jazdy.