Spis treści
Renault Polska opublikowała wersje wyposażenia i ceny, w jakich w Polsce od wiosny 2025 r. będzie dostępny Renault 5 E-Tech 100% Electric. To sympatyczne elektryczne auto będzie kosztowało co najmniej 120 900 zł. Będzie można je zamówić w trzech wersjach wyposażenia, z akumulatorami o dwóch pojemnościach i z silnikami o dwóch poziomach mocy.
Na początku 2024 r. Renault pokazało nową wersję jednego ze swoich modeli: Renault 5. Nowa generacja tego modelu miała być dostępna z napędem elektrycznym i być dostępna pod nazwą Renault 5 E-Tech 100% Electric. O tym modelu napisałem w tekście Renault 5 E-Tech 100% Electric. Powrót legendy. Wówczas producent udostępnił tylko informację o przewidywanej cenie tego sympatycznego auta: 25 tys. euro. Teraz wiemy już, ile to auto będzie kosztowało i w jakich wersjach wyposażenia będzie dostępne.
3 wersje wyposażenia Renault 5 E-Tech 100% Electric
Renault 5 E-Tech 100% Electric będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia:
- Evolution,
- Techno
- Iconic Cinq
Standardowym wyposażeniem każdej wersji będą 18-calowe, ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,1 cala, karta hands free, bezprzewodowa łączność z Android Auto i Apple CarPlay, automatyczny hamulec ręczny oraz reflektory 100% LED z automatycznym przełączaniem świateł mijania na drogowe, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu.
Evolution
Auto w specyfikacji Evolution będzie wyposażone m.in. w pompę ciepła, jednostrefową klimatyzację automatyczną, siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, system multimedialny openR link z Akramys, materiałową tapicerkę, srebrne 18-calowe felgi stalowe disco.
Cena tej wersji wyposażenia zaczyna się od 120 990 zł.
Techno
W wyposażeniu tej wersji, oprócz elementów dostępnych w specyfikacji Evolution można też znaleźć m.in. tapicerkę mieszaną „denim” wykonaną z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu z podwójnymi szwami, antenę w kształcie płetwy rekina, wyświetlacz wskaźników i zegarów o wielkości 10,25 cala, ładowarkę indukcyjną, avatara Reno, system multimedialny openR Link (ekran 10,1 cala) z wbudowanymi usługami Google, Akramys, wskaźnik ładowania na masce, lusterka elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane, aktywny regulator prędkości (ACC), kamerę cofania, automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, 18-calowe felgi aluminiowe techno w kolorze czarnym diamentowym.
Za Renault 5 E-Tech 100% Electric trzeba zapłacić co najmniej 129 900 zł.
Iconic Cinq
Najwyższą opcją wyposażenia, w jakiej jest dostępne najmniejsze elektryczne Renault, jest Iconic Cinq. Na pokładzie tej wersji znajdą się m.in. tapicerka mieszana w kolorze żółtym pochodząca w 100% z recyklingu z żółtymi szwami, fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach i elektryczna regulacja lędźwiowa kierowcy, bezramkowe lusterko wsteczne, wielokolorowe oświetlenie ambientowe (5 modułów na desce rozdzielczej i 1 moduł na konsoli centralnej), system parkowania hands free parking (HFP), przednie fotele podgrzewane, podgrzewana kierownica, 18-calowe felgi aluminiowe chrono w kolorze czarnym diamentowym.
Iconic Cinq kosztuje co najmniej 138 900 zł.
Z kompletnym cennikiem Renault 5 E-Tech 100% Electric można zapoznać się poniżej.
Renault 5 E-Tech 100% Electric – kolory
Elektryczne Renault będzie dostępne w sześciu kolorach:
- zielony pop! (metalizowany, opcja dla wersji Evolution i Techno, niedostępny w wersji w wersji Iconic Cinq),
- żółty pop!, biała perła (niemetalizowane, 3 300 zł dla wszystkich wersji),
- czarny etoile (metalizowany, dla wersji Evolution i Techno 2 400 zł, opcja dla Iconic Cinq),
- czerwony mars (metalizowany, dla wersji Evolution i Techno 2 400 zł, niedostępny dla Iconic Cinq),
- niebieski nocturn (metalizowany, dla wersji Evolution, Techno i Iconic Cinq, 2 400 zł).
Standardem dla Evolution i Techno jest nadwozie jednokolorowe (dla Iconic Cinq standardem jest dach w kolorze czarny etoile).
Renault 5 E-Tech 100% Electric – silniki, baterie i osiągi
Elektrycznego Renault 5 będą napędzały dwa silniki: o mocy 120 KM i 150 KM.
Ze słabszą jednostką będzie można zamówić auto w wersji Evolution. Wersje Techno i Iconic Cinq będą dostępne – do wyboru – z silnikami 120 lub 150 KM.
120 KM Urban Range
Auto napędzane słabszym silnikiem rozpędzi się maksymalnie do 150 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu 9 sekund.
Źródłem prądu dla silnika będzie akumulator o pojemności 40 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym (według normy WLTP) wyniesie 311 km, a średnie zużycie energii (według tej samej normy) 14,6 kWh/100 km.
150 KM Comfort Range
Prędkość maksymalna Renault 5 E-Tech 100% Electric z mocniejszym silnikiem pod maską wyniesie także 150 km/h. Do 100 km/h auto rozpędzi się minimalnie szybciej (w 8 sekund).
Większa będzie też bateria. Jej pojemność wyniesie 52 kWh, co przełoży się na 411 km zasięgu. Średnie zużycie energii wyniesie 15 kWh/100 km.
W salonach sprzedaży auto najprawdopodobniej znajdzie się już niedługo. Dlatego też mam nadzieję, że latem lub najdalej wczesną jesienią będę mógł zapoznać się z nim bliżej podczas testu.