MG3 to czwarty na polskim rynku model marki MG. Do dwóch benzynowych SUV-ów (ZS i HS) oraz elektrycznego hatchbacka MG4 dołączyło miejskie MG3. To pierwszy na polskim rynku MG z napędem hybrydowym o łącznej mocy 197 KM. Dowiedz się więcej o tym konkurencie Toyoty Yaris i Renault Clio.

Koniec ubiegłego roku przyniósł polski debiut marki MG. Na dzień dobry polskim klientom zaprezentowane zostały trzy modele. Dwa z nich (MG ZS i MG HS) były benzynowymi SUV-ami, a trzeci (MG4), kompaktowym elektrycznym hatchbackiem.

Kilka dni temu swoją premierę miało czwarte MG: MG3. Sprawdź, co warto wiedzieć o tym o numer mniejszym (dosłownie i w przenośni) modelu.

MG3 – jak wygląda z zewnątrz?

Nie byłem niestety na prezentacji MG3. Dlatego też wygląd tego samochodu mogę opisać tylko na podstawie zdjęć udostępnionych przez importera. Po ich obejrzeniu mogę powiedzieć, że nowy model wykazuje podobieństwo rodzinne do aut chińskiego producenta, które już zostały wprowadzone na polski rynek. Na myśli mam duży grill i wąskie reflektory przednich świateł. Generalnie jednak bryła nadwozia może się podobać. Pewne jest jedno: pod względem designu nowe MG odróżnia się od innych miejskich samochodów, jakie można spotkać na naszych ulicach.

MG3 z góry

MG3 z przodu

MG3 tylne lampy

MG3 będzie można zamówić w jednym z 7 kolorów:

  • niebieskim Cosmo,
  • czarnym Pebble Black,
  • czerwonym Diamond Red,
  • białym Dover White,
  • srebrnym Cosmic,
  • szarym Hampstead
  • i żółtym Pastel.

Pod względem wymiarów MG3 nie ma się czego wstydzić. Ma 4 113 mm długości, 1 797 mm szerokości (2 014 mm z lusterkami), 1 502 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 570 mm. Pojemność bagażnika wynosi 293 l (przy podniesionych oparciach tylnych siedzeń), a po ich złożeniu wzrasta do 983 l.

Oznacza to, że MG3 jest dłuższy zarówno od Toyoty Yaris (mierzy ona 3 940 mm), jak i od Renault Clio (4 053 mm). Auto ma też większy rozstaw osi od obu konkurentów (w Toyocie Yaris wynosi on 2 560 mm, a w Renault Clio 2 583 mm).

A jak wygląda porównanie pod względem pojemności bagażnika? W Toyocie Yaris bagażnik pomieści 286 l, a w Renault Clio – 301 l.

Co znajdziemy wewnątrz i ile kosztuje?

We wnętrzu auta znajdziemy siedmiocalowy ekran wskaźników oraz ekran systemu inforozrywki o przekątnej 10,25 cala.

MG3 będzie można zamówić w jednej z trzech wersji:

  • Standard,
  • Excite,
  • Exclusive.

MG3 w wersji Standard kosztuje od 87 950 zł, a w jego wyposażeniu standardowym można znaleźć m.in. klimatyzację automatyczną, reflektory halogenowe z regulacją wysokości, kamerę cofania z liniami prowadzącymi, kokpit z dwoma ekranami, Apple CarPlay/Android Auto, Radio DAB+, Pilot MG z ACC (tempomat adaptacyjny) i LKA (asystent utrzymania pasa ruchu).

MG3 kokpit

Środkowa wersja (Excite, od 94 500 zł) zawiera w standardowym wyposażeniu elementy z wersji Standard a ponadto m.in. szesnastocalowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane boczne, uruchamianie silnika przyciskiem, system audio z 6 głośnikami i nawiew powietrza na tylną kanapę.

MG3 kierownica

Za MG3 w najwyższej wersji (Exclusive) trzeba zapłacić co najmniej 101 000 zł. W jej wyposażeniu, oprócz elementów z wersji Excite można znaleźć m.in. reflektory LED z regulacją wysokości, kamerę parkingową 360°, bezkluczykowe otwieranie, podgrzewane przednie siedzenia, kierownicę obszytą skórą, pilot MG z BDS (monitorowanie martwego pola), RCTA (ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu), LCW (ostrzeganie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu).

Informacje na temat standardowego wyposażenia MG3 można znaleźć w cenniku.

MG3 – co go porusza i napędza?

MG3 będzie dostępny tylko z jednym rodzajem napędu: hybrydowym typu HEV. Producent określa go jako Hybrid+. Napęd hybrydowy w MG3 składa się z:

  • czterocylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 l i mocy 75 KM,
  • automatycznej skrzyni biegów o trzech przełożeniach,
  • silnika elektrycznego, który rozwija moc 100 KM i ma 250 Nm momentu obrotowego.

Łączna moc układu hybrydowego to imponujące 197 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,4 l/100 km. Prędkość maksymalna MG3 to 170 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 8 sekund.

MG3 układ Hybrid+

Cena hybrydowej Toyoty Yaris zaczyna się od 118 000 zł, a hybrydowego Renault Clio – 99 600 zł. Oznacza to, że miejski model MG może nieźle namieszać na rynku. Jest on nie tylko najtańszy, ale także ma najmocniejszy napęd. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł usiąść za kierownicą tego auta i zobaczyć jak na żywo sprawdza się jego napęd.