Spis treści
Fiat Panda świętuje czterdzieste urodziny. Z tej okazji Fiat zaprezentował nową Pandę. Jaka ona jest? Bardziej Eco, bardziej Tech i bardziej Fun. Dowiedz się o niej więcej!
Z okazji pierwszych 40 urodzin Pandy Fiat odświeża swoją ten model i rozszerza rodzinę o nową Pandę Sport.
Gama Fiata Pandy obejmuje teraz 5 poziomów wyposażenia reprezentujących trzy nowe „dusze” modelu. I tak, dla klientów:
- przywiązujących wagę do miejskiego stylu i miejskiego charakteru przeznaczona jest odmiana Life z poziomami wyposażenia Panda i City Life),
- preferujących dynamiczne i pełne charakteru życie przeznaczona jest nowa wersja Sport,
- tęskniących za wędrówką i przygodą, przygotowana została „dusza” Cross w wersjach wyposażenia City Cross i Cross.
Fiat Panda – z pełną gamą napędów
Nowy Fiat Panda jest jedynym samochodem miejskim w tym segmencie, który może poszczycić się pełną gamą pod względem:
- systemów napędu – dostępny jest napęd na przednią oś i na 4 koła
- oraz silników – dostępny jest napęd hybrydowy i silniki benzynowe.
Wszystko to „zapakowane” jest w kompaktowe nadwozia, z konfigurowalnym dużym wnętrzem i oryginalnymi kombinacjami kolorów.
Świat „Life”, w wersjach Panda i City Life.
Podstawową wersją wyposażenia Fiata Pandy jest po prostu Panda. To przystępny cenowo samochód pełen inteligentnych rozwiązań, dzięki którym jest idealny do każdego rodzaju podróży.
Drugi poziom wyposażenia – nowy Fiat Panda City Life – to propozycja skierowana do klientów poszukujących miejskiego samochodu z najlepszym stosunkiem ceny do zawartości, bez uszczerbku dla atrakcyjnego i wyróżniającego się stylu.
Panda City Life oferuje nowe:
- zderzaki przednie,
- listwy progowe
- i nowe 15-calowe obręcze kół „Life”, które idealne łączą się z różnymi kontrastującymi elementami w kolorze czarnym, dostępnymi w standardzie: od relingów dachowych po listwy boczne drzwi, od obudowy lusterek bocznych po klamki drzwi.
Miejską „duszę” Fiata Panda Citi Life odnajdziesz również w kabinie. Wyróżnia się ona dwukolorową szarą tapicerką foteli i deską rozdzielczą w kolorze atracytowym.
Seryjne wyposażenie oferuje:
- klimatyzację manualną,
- system Uconnect z radiem DAB,
- technologię Bluetooth 2.1
- i specjalny uchwyt na smartfona zainstalowany na desce rozdzielczej (opcjonalnie dostępne jest nowe radio DAB z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, kompatybilne z Apple Car Play i Android Auto).
Fiat Panda Sport, dla kochających aktywny tryb życia
Fiat Panda Sport to propozycja dla młodych, dynamicznych klientów. Auto w tej wersji wyposażenia uzupełnia „rodzinę Fiat Sport” składającą się obecnie z modeli 500X, 500L i Tipo.
Nowa wersja jest rozpoznawalna dzięki charakterystycznym elementom stylistycznym, takim jak:
- nowe dwukolorowe 16-calowe felgi aluminiowe z czarno-czerwonym elementem centralnym,
- klamkom i obudowom lusterek w kolorze nadwozia
- oraz chromowanemu logo „sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem.
Wnętrze Fiata Panda Sport wyróżnia:
- nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym,
- panele drzwi ze skóry ekologicznej,
- czarny sufit
- i nowa ciemnoszara materiałowa tapicerka z wstawkami ze skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami.
Panda Sport może być na zamówienie wyposażona w pakiet Pandemonio. Pakiet zawiera czerwone zaciski hamulcowe, przyciemnione szyby i nową kierownicę ze skóry techno z czerwonymi przeszyciami.
Jest to ukłon w stronę zestawu wprowadzonego w 2006 r. dla Pandy z silnikiem o mocy 100 KM.
W standardowym wyposażeniu Pandy Sport znajdziesz też nowe radio DAB z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym. Jest oni kompatybilne z Apple Car Play i Android Auto.
Fiat Panda Cross i City Cross, dla szukających wolności i przygody
Trzecią odmianą nowej Pandy jest wersja „Cross”. Jest ona dostępna w wyposażeniu City Cross i Cross. Obie wersje charakteryzują się terenowym wyglądem i dostępne są z napędem 4×2 i 4×4.
Nowy Fiat Panda City Cross został zaprojektowany z myślą o klientach szukających, miejskiego samochodu przypominającego samochód terenowy.
Model jest dostępny w nowej pastelowej kolorystyce Niebieski Ceramic, która doskonale współgra z nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką z elementami techno skóry na panelach drzwi i siedzeniach. Siedzenia ozdobione są srebrnymi przeszyciami i tkaniną po bokach.
Na środku deski rozdzielczej znajduje się radio Uconnect Mobile lub opcjonalne nowe radio z 7-calowym ekranem dotykowym oraz automatyczna klimatyzacja, która jest wyposażeniem standardowym.
Dopełnieniem nowej Pandy City Cross są światła DRL LED i elementy w kolorze czarnym (takie jak relingi dachowe i listwy ochronne drzwi), które podkreślają jej miejski wygląd.
Nową gamę dopełnia Fiat Panda Cross.
Panda Cross jest wyposażona w:
- nowe 15-calowe obręcze kół,
- osłony lakierowane z efektem chromu,
- relingi dachowe
- i listwy boczne drzwi z czarnym napisem „cross”.
Szeroka gama wyposażenia standardowego obejmuje:
- tylne czujniki parkowania,
- automatyczną klimatyzację,
- kierownicę pokrytą skórą,
- nowe panele drzwiowe wykonane z czarnej techno skóry,
- nową deskę rozdzielczą imitującą drewno, wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu
- oraz nowy system Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kompatybilny z Apple Car Play i Android Auto.
Nowością są też dwukolorowe fotele. Ich środkowy panel jest obity specjalną ekologiczną tkaniną, która w co najmniej 37% uzyskiwana jest z przetworzonego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu.
Fotele są ozdobione brązowymi przeszyciami bocznymi, detalami ze skóry ekologicznej i specjalnym logo „cross”.
System multimedialny nowej generacji.
W nowym Fiacie Panda po raz pierwszy dostępne jest nowe radio DAB z ekranem dotykowym o wielkości 7 cali. Radio jest kompatybilne z Apple Car Play i Android Auto.
Nowy silnik Mild Hybrid dostępny już w całej gamie
W nowej Pandzie dostępna jest napęd wykorzystujący technologię Mild Hybrid.
Napęd z technologią Mild Hybrid, w jaki wyposażony jest nowy Fiat Panda łączy w sobie:
- nowy, litrowy 3-cylindrowy silnik z rodziny FireFly o mocy 70 KM (51,5 kW)
- i silnik elektryczny BSG (Belt integrated Starter Generator).
BSG odzyskuje energię podczas hamowania i zwalniania, przechowuje ją w akumulatorze litowym o pojemności 11 Ah i wykorzystuje, przy maksymalnej mocy 3,6 kW, do ponownego uruchomienia silnika w trybie Stop&Start i wspomagania go podczas przyspieszania.
W porównaniu do wersji 1.2 Fire o mocy 69 KM, silnik Pandy Mild Hybrid redukuje zużycie paliwa a także zmniejsza emisję CO2 średnio nawet o 30%, gwarantując te same osiągi i zapewniając bardzo wysoki komfort, nawet podczas ponownego uruchamianie silnika. Dzięki systemowi BSG, silnik spalinowy może ponownie uruchomić się bardzo cicho i bez drgań podczas zatrzymywania i ponownego ruszania.
Napęd na koła przenosi nowa, 6-biegowa skrzynia biegów. Skrzynia biegów została zaprojektowana w celu jeszcze większej optymalizacji zakresu pracy silnika.
Pakiet D-Fence by Mopar
Nową Pandę możesz na zamówienie wyposażuć w pakiet ochronny D-Fence by Mopar. Pakiet składa się z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu:
- filtra, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii,
- oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki, takie jak pyłki lub bakterie,
- lampę UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, takie jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.
W ciągu 40 lat Fiat Panda sprzedał się w ponad 8 milionach sztuk. W tym roku Panda jest królową sprzedaży we Włoszech – od ośmiu lat jest najlepiej sprzedawanym samochodem w historii. Potwierdza też swoją pozycję lidera w Europie, ze wzrostem w porównaniu do 2019 r. (+3%) i najwyższym udziałem w rynku osiągniętym od 2012 r. do dziś (17,1%).