Spis treści
BYD Seal 5 DM-i to propozycja dla kierowców, którzy oczekują więcej: dużego zasięgu, niskiego spalania i komfortu rodem z wyższej klasy. Sprawdź, dlaczego ten hybrydowy sedan może okazać się nowym bestsellerem na polskich drogach.
BYD wprowadza na polski rynek kolejnego morskiego ssaka. Po lwie morskim (BYD Sealion 7), delfinie (BYD Dolphin), serfującym delfinie (BYD Dolphin Surf) i dwóch fokach (BYD Seal i BYD Seal U) przyszła pora na… kolejną fokę, a konkretnie na model BYD Seal 5 DM-i. Sprawdź, co warto wiedzieć o tym samochodzie.

BYD Seal 5 DM-i, hybryda, która zmienia zasady gry
Szukasz samochodu, który łączy oszczędność z komfortem, a przy tym świetnie wygląda, oferuje nowoczesne technologie, a przy okazji nie jest crossoverem ani SUV-em? Dobrze trafiłeś. BYD Seal 5 DM-i to sedan z napędem plug-in hybrid, który oferuje:
- zasięg do 1 050 km,
- średnie spalanie wynoszące zaledwie 1,7 l/100 km,
- komfortowe wnętrze dla pięciu osób,
- bogate wyposażenie w każdej wersji,
- największy bagażnik w klasie (508 l).

A to wszystko w cenie, która zaczyna się od 129 900 zł.
Design inspirowany naturą – estetyka i aerodynamika
Nadwozie BYD Seal 5 DM-i zostało zaprojektowane przez zespół pracujący kierunkiem Wolfganga Eggera. Inspiracją dla tego modelu była natura i motywy związane z oceanem.

Przód samochodu nawiązuje do najnowszej stylistyki BYD: Ocean X, która łączy płynne kształty i wyraziste dolne latające płetwy, które nadają sylwetce dynamiczny charakter. Charakterystycznym elementem przodu są zaawansowane technologicznie reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej LED w standardzie.
Niska linia dachu, którą zaprojektował zespół designerów, zapewnia doskonałą przestrzeń w kabinie dla dorosłych siedzących na tylnych siedzeniach. Profil samochodu jest elegancki. Wpływ na to mają także dostępne w standardzie siedemnastocalowe felgi aluminiowe. Tylne, futurystyczne światła łączą się z punktami w kształcie wody i stwarzają wrażenie ruchu i energii. Dzięki temu SEAL 5 DM-i jest natychmiast rozpoznawalny na drodze.

Wnętrze zaprojektowane z myślą o Tobie
BYD Seal 5 DM-i będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Design. Już w podstawowej specyfikacji auto oferuje m.in.:
- lakier metalizowany,
- przednie reflektory i tylne światła wykonane w techologii LED,
- szklany dach z roletą przeciwsłoneczną,
- 17-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe,
- fotele ze skóry wegańskiej,
- wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- elektryczną regulację fotela kierowcy,
- cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 8,8 cala,
- 12,8-calowy obrotowy ekran systemu multimedialnego,
- cztery porty USB (dwa z przodu i dwa z tyłu),
- dwustrefową klimatyzację,
- tylne czujniki parkowania i kamerę cofania,
- funkcję Vehicle-to-Load (V2L)
- oraz system audio z sześcioma głośnikami.
A to wszystko za 129 900 zł.

Jeżeli to dla Ciebie za mało, możesz wydać 10 tys. zł więcej i za 139 900 zł wybrać wersję Design. W jej wyposażeniu znajdziesz:
- ładowarkę indukcyjną o mocy 15 W,
- elektrycznie regulowany przedni fotela pasażera,
- system audio z ośmioma głośnikami,
- kamerę 360 stopni,
- podświetlenie lusterek bocznych i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.
Samochód jest również wyposażony w dodatkowe systemy wspomagające kierowcę, w tym przednie czujniki parkowania, system wykrywania martwego pola, system ostrzegania przed kolizją z tyłu i system ostrzegania o otwarciu drzwi.


Nieźle, co?
Technologia Super DM, czyli wydajność i oszczędność
Pod maską BYD Seal 5 DM-i znajduje się napęd z systemem Super DM, który łączy silnik benzynowy Xiaoyun o pojemności 1,5 l z litowo-żelazowo-fosforanowym (LFP) akumulatorem Blade, trwałym, bezpiecznym, a co ważne wolnym od niklu i kobaltu.

Technologia Super DM może działać w trybie:
- EV: koła są napędzane silnikiem elektrycznym (zasięg w trybie elektrycznym to nawet 100 km).
- HEV. W jego przypadku przez większość czasu silnik benzynowy zasila akumulator i silnik elektryczny za pośrednictwem przetwornicy, a auto reaguje jak typowy pojazd elektryczny. Kiedy jest potrzebna dodatkowa moc, tryb HEV może przełączyć się z układu szeregowego na równoległy, łącząc możliwości silnika spalinowego i elektrycznego.
To jeszcze nie wszystko:
- samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy,
- średnie zużycie paliwa to zaledwie 1,7 l/100 km
- a wbudowana ładowarka AC umożliwia naładowanie akumulatora od 15% do 100% w mniej niż trzy godziny.
BYD Seal 5 DM-i: bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Niezależnie od wersji BYD Seal 5 DM-i ma na pokładzie kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, w tym:
- czujniki parkowania,
- kamerę cofania lub 360°
- asystenta utrzymania pasa ruchu,
- system monitorowania zmęczenia kierowcy,
- systemy ostrzegania o kolizji i ruchu poprzecznym
Dodatkowo auto jest wyposażone w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne z przodu oraz kurtyny powietrzne, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i system eCall.


BYD Seal 5 DM-i – specyfikacja
Comfort | Design | |
Wymiary (długość, szerokość, wysokość, mm) | 4780/1837/1515 | |
Masa własna (kg) | 1 635 | 1 635 |
Rozstaw osi (mm) | 2,718 | |
Typ napędu | Napęd na przednie koła | |
Całkowita moc układu | 156 kW (212 KM) | 156 kW (212 KM) |
Maksymalna moc silnika (kW) | 72 kW (98 KM) | 72 kW (98 KM) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 180 |
Czas przyspieszenia 0-100 km/h (s) | 7,5 | 7,5 |
Rozmiar koła (cale) | 17 | 17 |
Zasięg elektryczny – WLTP w cyklu mieszanym (km) | 100 | 100 |
Zasięg – WLTP w cyklu mieszanym (km) | 1 050 | 1 050 |
Zużycie paliwa – WLTP w cyklu mieszanym (l/100 km) | 4,8 | 4,8 |
Zużycie paliwa – WLTP ważone w cyklu mieszanym (L/100km) | 1,7 | 1,7 |
Emisja CO2 (g/km) | 38 | 38 |
Pojemność zbiornika paliwa (L) | 48 | 48 |
Pojemność bagażnika (l, tylne siedzenia podniesione/opuszczone) | 508/1295 | |
Liczba miejsc (osób) | 5 | |
Typ baterii | Bateria BYD Blade (LFP) | |
Pojemność znamionowa (kwh) | 18,3 | 18,3 |
Moc ładowania | 6,6 kW AC | 6,6 kW AC |
Czas ładowania prądem zmiennym (15-100%, min) | 174 | 174 |
V2L function | W standardzie |
Gwarancja i dostępność
BYD Seal 5 DM-i będzie dostępny w Polsce już w czerwcu 2025 r.
Standardowa gwarancja producenta to:
- 6 lat na auto (lub do 150 000 km),
- 8 lat na silnik elektryczny.
- 8 lat lub 200 000 km na baterię Blade (do 70% pojemności początkowej).
Podsumowanie

BYD Seal 5 DM-i jest samochodem, który może się podobać. Jednak czy atrakcyjny wygląd, nowoczesne technologie i duży zasięg wystarczą, żeby zdobył popularność na polskim rynku? Zwłaszcza, że dostępny będzie z tylko jednym rodzajem nadwozia. Być może zwrócą na niego uwagę osoby, które cenią sobie atrakcyjną linię nadwozia, nie potrzebują auta o zwiększonym prześwicie, a w bagażniku przewożą zakupy i walizki na rodzinne wakacje, a nie pralkę… Niemniej jednak bardzo chętnie zapoznam się bliżej z tym modelem, kiedy tylko będzie to możliwe.